Maleisië: Kuala Lumpur

1 november 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

De kernwoorden van onze tussenstop in Kuala Lumpur: zelf koken, zwemmen en shoppen. De accomodatie hier was top: een eigen appartementje met alles erop en eraan en een zwembad in het centrum van Kuala Lumpur.

Erg fijn dat we in Kuala Lumpur niet net als in China als curiositeit beschouwd worden; het is echt een multicultureel land. Dat betekent ook dat er gelukkig veel en goed Engels gesproken wordt, dat maakt de communicatie tijdens ons verblijf een stuk makkelijker. Persoonlijk vinden we het openbaar vervoer minder overzichtelijk dan in China, daar hebben we dan ook weinig gebruik van gemaakt. Wel van de taxi app 'Grab' (werkt hetzelfde als Uber) . Voor een klein prijsje hebben we ons door een taxi overal voor de deur op laten halen en af laten zetten. Normaal gesproken gaan we het liefst te voet op verkenningstocht maar met deze temperaturen (30+ en erg benauwd) was dat voor ons overdag niet te doen, dus rustig aan en voor die paar euro vooral niet lopen tobben.

Naast ons bezoek aan de belangrijkste high lights van KL: Batu caves, Bird Park, Petronas Towers en Aquaria KLCC, hebben we vooral genoten van de verkoeling in het zwembad en de luxe van een appartementje. Bij een eigen appartementje komen ook de huishoudelijke klusjes om de hoek kijken: boodschappen doen, koken, afwassen, poetsen, kleding wassen. En dan na het afwassen, net als thuis, met een drankje op de bank naar 'Boer zoekt vrouw' kijken..

Kuala Lumpur is naast de vele bezienswaardigheden ook rijk aan markten en andere winkelgelegenheden. Zelfs Tim is aangestoken door het 'shopvirus'. We zijn een beetje te ver gegaan en komen hopelijk met wat overtollige kilo's handbagage goed door de controle, op weg naar naar onze volgende bestemming: Bali, Indonesië.

1. Jorine:
    1 november 2018
    Dat klinkt helemaal niet verkeerd!!
  2. Sanneke:
    1 november 2018
    Ziet er goed uit!!
  3. Arno Dusschooten:
    5 november 2018
    ziet er uit als de ideale reisbestemming !!
  4. Harm:
    7 november 2018
    Niet tobben, dat klinkt weer best.
    Benieuwd naar Bali dus mop mop....