Canada Deel 2 & Thuiskomst

• 11 Verschillende valuta's
  • 14 Vluchten
  • Ontelbare bus- en treinreizen
  • 7 Verschillende talen

op de teller zijn we de wereld rond weer terug in Nederland!! We zijn herenigd met onze familie, en Tim ook met zijn Weber barbecue en Marielle met haar weeframen ;-)

We hebben op feestelijke en knallende wijze afscheid genomen van Quebec-City, Canada en ons reizende nomaden bestaan van afgelopen jaar. Namelijk met een prachtige vuurwerkshow op de laatste avond van ons verblijf in Quebec-City. De zes weken daar zijn voorbij gevlogen en we hebben er een hele fijne tijd gehad. We kunnen niet anders zeggen dan dat Quebec-City een prachtige stad is en dat we graag nog een keer terug gaan in de winter als alles met een dikke laag sneeuw bedekt is; een taxichauffeur vertelde ons dat er jaarlijks zo'n vijf meter sneeuw valt.

Donderdag 1 augustus trokken we met een dubbel gevoel de deur van ons appartement voor de laatste keer dicht. Met een verdrietig gevoel omdat onze reis nu echt bijna voorbij is, maar ook met een gevoel van opwinding omdat we snel weer herenigd zullen worden met onze familie en vrienden.  Vanuit Québec-City vlogen we in weer een klein propeller vliegtuigje in maar 30 minuten naar Montreal. Hier moesten we zes uurtjes wachten op onze nachtvlucht naar Brussel waar we vrijdagochtend 2 augustus om 8.30u aankwamen. Het was erg druk op Zaventem en ons ontvangstcomité begon al ongeduldig te worden. Na een paar uurtje zagen we het mooie bord (wereldkaart met onze bezochte locaties) dat ze voor ons gemaakt hadden en konden we ze weer knuffelen!

Nederland liet zich die dag weer op z'n best zien met wisselvallig weer en veel regenbuien. Terug in Dongen hebben we eerst onze bagage bij Tim's ouders afgezet; daar verblijven we tot we 1 september ons eigen huis weer in kunnen. Vervolgens stond ons een mooie verrassing te wachten: Marielle's zusje, man en baby waren uit Duitsland overgekomen. Dus konden we voor het eerst met ons neefje knuffelen. Om half 6 moesten we weer klaar staan voor de volgende verrassing: een gezellige BBQ met de familie.

We zijn nu alweer bijna een week terug. We proberen weer te aarden en moeten nog bijkomen van een jetlag. De komende weken spreken we heel veel af met familie en vrienden. Het is fijn om iedereen weer te zien en in reallife te spreken en de ‘schade’ afgelopen jaar in te halen. We kijken terug op een fantastisch jaar waar we hele mooie herinneringen aan hebben. We hebben ontzettend genoten maar ook echt wel momenten gehad dat we ons afvroegen waar we aan begonnen waren?! Maar ook de dingen waar we op dat moment niet zo blij mee waren (zoals ons ‘schimmelhotel’ in China en het feit dat we het hotel uitgezet werden) kunnen we nu om lachen. We hebben onze grenzen letterlijk en figuurlijk verlegd en gemerkt dat ons aanpassingsvermogen best wel groot is. Kleine dingetjes in het dagelijks leven kunnen ons nu herinneren aan iets dat we op reis hebben meegemaakt of gezien; ‘Traveling first leaves you speechless, then turns you into a storyteller’

Mensen vragen vaak welk land we het mooiste vonden?? Voor ons heeft ieder land zijn eigen mooie en unieke plekken, zoals de stranden van Nieuw-Zeeland en de Atacama woestijn in Chili, die veel indruk op ons gemaakt hebben. Azië is een werelddeel waar we nog heel veel meer van zouden willen zien en ontdekken en ook van de Verenigde Staten hopen we dat het niet ons eerste en laatste bezoek was. De beste herinneringen hebben we aan onze drie Workaway adressen in Nieuw-Zeeland, Texas en Canada. We hebben op die manier ervaren hoe de locals leven en daardoor dingen gedaan (zoals avocado’s plukken, naar de cowboy kerk gaan) die we normaal gesproken niet zo snel gedaan zouden hebben. We zijn dan ook erg trots op de aanbevelingsbrief van Workaway met drie excellente reviews.

Als we terugkijken op het afgelopen jaar voelen we ons ook dankbaar. Dankbaar dat we deze reis überhaupt hebben kunnen maken. Dankbaar dat we gezond gebleven zijn en niet onverwachts naar Nederland terug hebben moeten keren voor onvoorziene familieomstandigheden. We zijn ook heel dankbaar voor de nieuwe vriendschappen die op verschillende plaatsen in de wereld ontstaan zijn. We hebben nog steeds contact met deze mensen en hopen dat ze ons in de toekomst in Nederland op kunnen komen zoeken of dat wij hun nog een keer een bezoek kunnen brengen.

Tot slot zijn we dankbaar voor jullie interesse in onze reisverhalen en de leuke reacties die jullie gepost hebben! Dat motiveerde ons telkens weer een nieuw reisverhaal te posten en nu kunnen we op deze manier een mooi boek met verhalen en foto’s af laten drukken. Mochten jullie ooit vakantie/reis tips nodig hebben over de landen waar we geweest zijn dan weten jullie ons te vinden en helpen we graag!

Spasibo - Xièxiè - Bayarlalaa - Thank you very much - Heel erg bedankt – Muchas Gracia – Merci et bonne journée (bedankt in verschillende talen)!

Tim & Marielle

1. Antoinette v. Mill:
    11 augustus 2019
    Weer veilig en dankbaar thuis, dat kan ik me zo goed voorstellen.
    Alles vertellen is weer een beetje beleven en zo kom je langzaam weer echt thuis.
    Ook dat is weer genieten,....."nagenieten".

Tot ontmoetend,
    Groetjes Antoinette.
  2. Tim Philippi:
    12 augustus 2019
    Bedankt voor je leuke en lieve reacties! Het is inderdaad weer fijn om thuis te zijn en die herinneringen zijn blijvend. Tot snel.
  3. Jorine:
    12 augustus 2019
    Zo gaan jullie weg, zo zijn jullie terug.. maar gelukkig met heel veel
    mooie en nieuwe ervaringen! Iets waar je inderdaad dankbaar voor
    mag zijn en met een goed gevoel op terug kan kijken! Het lijkt mij heel dubbel om terug te zijn!! Maar voorlopig hebben jullie een mooie reis gemaakt xxxx
  4. Cock en Jikke:
    14 augustus 2019
    Mooi dat jullie deze reis hebben kunnen maken en dat jullie weer heelhuids terug zijn.Als we de verhalen lezen,dan moet ik bekennen,dat dit ook mijn droomreizen zijn.Maar dat heb ik de laatste 15 jaar in een iets rustiger tempo kunnen inhalen met Richard.Jikke had daar gelukkig begrip voor en ging met haar zus naar Griekenland.
    Ik hoop dat jullie nog kunnen aarden in Nederland ,want dat zal wel wennen zijn.Ik hoop jullie nog eens te zien en de verhalen te horen.Doe de groeten aan de kippen,NAC en Judge.
    gr
    Cock en Jilkke
  5. Tim Philippi:
    25 augustus 2019
    Hoi Cock, wij zijn erg dankbaar voor de reis die wij het afgelopen jaar hebben kunnen maken. Fijn dat je er met Richard ook zo nu en dan op uit gaat! Ik zal binnenkort eens op de koffie komen; we houden contact. P.S. met het ongeslagen NAC gaat alles prima! Tot snel!
  6. Esther:
    19 augustus 2019
    Hi Mariëlle en Tim, wat fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn! Ik kan me niet voorstellen hoe het voelt om na zo'n lange tijd weer thuis te komen in Nederland. Ik heb met veel belangstelling jullie belevenissen gevolgd en had jaloers kúnnen worden op de ervaringen en de foto's, maar dat ben ik niet ;) Jullie verdienen de herinneringen aan dit dappere avontuur en de (levens)lessen die jullie hebben geleerd.
    Geniet van het samen zijn met familie en vrienden en tot gauw op school Mariëlle. Ik kijk naar je uit!
  7. Cor en Jacqueline:
    25 augustus 2019
    Nou, nou, nou ... ademloos heb ik (Jacq.) jullie laatste reisverslagen gelezen, en niet alleen gelezen, tevens voorgelezen aan Cor. Als het bij mijn huidige werkgever niets meer wordt, kan ik zo aan de slag als luisterboek!
    Wat een avonturen, eigenlijk in een notendop door jullie verteld middels een reisverslag, opgeluisterd door prachtige, waanzinnige, geestverruimende en grensverleggende foto's. Het doet ons niet alleen terugverlangen naar de USA, maar ook naar Canada en het weerzinwekkend mooie Nieuw-Zeeland. Waarbij die laatste alweer op de kalender van 2021 staat, haha!
    Ik ben benieuwd waar jullie in NL de wortels weer water gaan geven en of het ogenschijnlijk stilstaande leven hier jullie weer gaat bevallen.
    Reizen is vermoeiend, maar in jullie tempo denk ik lang vol te houden.
    Geniet van het hier en nu!
    Met een meer dan hartelijke groet van Cor en Jacqueline, Rotterdam.
  8. Tim Philippi:
    25 augustus 2019
    Dag Cor en Jacqueline, wederom bedankt voor de leuke reactie! Het leven in Nederland bevalt ons prima. Het is erg fijn om onze familie en vrienden weer te zien. We hebben een fantastisch jaar achter de rug waar we graag herinneringen over ophalen. Zo ook de ontmoeting met jullie in Nieuw-Zeeland; wat het klungelen met het opzetten van onze tent wel niet teweeg brengt :) Leuk dat NZ weer op jullie kalender staat. Ook voor jullie geldt: lekker genieten! Groetjes Tim & Marielle.
  9. Bernard de Waard:
    3 september 2019
    Hallo Tim,
    Ik zag je geweldige foto's van je vakantie, maar ook van hieruit de buurt. Bijvoorbeeld aan het kanaal in Dongen. Ik was benieuwd of je deze op hoge resolutie heb en/of de mogelijkheid staat dat we bijvoorbeeld 2 foto's mogen gebruiken voor een mooie wandvisual in onze kantoorruimte bij XPO Tilburg. Graag kom ik met je in contact
  10. Tim Philippi:
    3 september 2019
    Dag Bernard, geen probleem. Stuur me anders even een privébericht op [email protected]. Mvg Tim Philippi
  11. Cor en Jacqueline:
    25 oktober 2019
    Hi Tim en Mariëlle,

Allereerst de vraag rijst (of is het reist, haha!) ... hoe bekomt het jullie inmiddels in Nederland?
    Hier jullie buurvrouw van Knobs Flat Nieuw-Zeeland ... jawel, daar waar jullie met alternatieve MacGyver activiteiten de tentstokken weer aan elkaar hebben geknoopt. 😉
    Hoezee voor The Warehouse!!
    Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede reissite. Al jaren gebruik ik Waarbenjij.nu, maar dat gaat zo traag en inmiddels ingewikkeld, en dan met name het plaatsen van foto's.

Hoe hebben jullie Reislogger ervaren?

Hartelijke groet,
    Cor en Jacqueline