USA Deel 4: Florida

23 juni 2019 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Tropische warmte komt ons tegemoet als we het vliegveld van Orlando afgaan. We kunnen ons niet voorstellen hoe het hier in de zomer moet zijn.. Niet om uit te houden waarschijnlijk. Maar voor nu een heerlijke temperatuur voor een korte vakantie. Gelukkig de laatste keer dat we een huurauto op moeten halen. Altijd een stressvol momentje, betalen we gewoon het bedrag waar we voor geboekt hebben of trekken ze alles weer uit de kast om meer geld uit onze zakken te kloppen? Maar goed, we hebben een auto nodig om ergens te komen.

In Miami Beach om precies te zijn, onze eerste bestemming tijdens onze rondreis in Florida. We slapen daar drie nachten in The New Hotel. Een klein hotel dichtbij het strand met een bar, restaurant en een zwembadje. Wie nemen ons voor om van de eerste dag een stranddag te maken. Het strand is prachtig maar de zee valt ons tegen: het loopt steil af en zowel in de zee als op het strand is ontzettend veel zeewier. Wel leuk voor als je als een zeemeermin het water uit wilt komen met zeewier in je haren en wellicht is het erg gezond maar aan ons niet besteed. Dat krijg je, als je de beelden van de prachtige stranden in Nieuw-Zeeland nog vers in je gedachten hebt zitten 😉 We besluiten terug in het hotel aan het zwembad te gaan liggen maar als Marielle nog even wat op Pinterest speurt veranderen onze plannen weer: we rijden naar het 'John Pennekamp Coral Reef State Park’. We kunnen nog net mee met de laatste snorkeltour die dag. We stappen snel op de boot en na een halfuurtje varen komt het verlossende woord van de kapitein 'ladies and gentlemen the pool is open!'. Flippers aan, duikbril met snorkel op en gaan! We voelen ons als een vis in het water tussen alle mooie vissen en koraal en we wensten op dat moment echt dat onze ogen foto's konden maken.

Voor de tweede dag in Miami hebben we een boottour in de Everglades National Park geboekt. Als we op weg ernaar toe langs het water rijden, zien we binnen vijf minuten al twee alligators zwemmen. Dat was nog maar een voorproefje want zodra we in de 'airboat' zitten komt er al een alligator heel dicht langs de boot zwemmen zodat we haar goed van dichtbij kunnen bekijken. Maar... handjes binnenboord natuurlijk. Al snel maakt de boot meer vaart en lijkt het alsof we over het water vliegen, heel gaaf. We zien nog een alligator van dichtbij, grote vissen en vogels en dan zit het boottochtje er alweer op. We maakten er een kort filmpje van die je kunt vinden bij de video's

Vanuit Miami rijden we in ongeveer drie uur naar 'Cape Coral' aan de westkust van Florida. We hebben weer een Airbnb geboekt en een man, die al aardig beschonken is, verwelkomt ons. Voor we het weten zitten we met een biertje en vishengel op de steiger. Cape Coral, maar eigenlijk heel de westkust, staat bekend om de vele Manatees die er leven. Dat zijn een soort zeekoeien. We mogen kayaks lenen en doen rond zonsondergang een poging Manatees te spotten. Helaas zonder resultaat maar het was een mooie tocht langs de luxe (veelal vakantie) huizen. Bijna alle huizen hebben een soort 'kooi' over hun veranda en/of zwembad gebouwd met heel fijn gaas. Wij vermoeden om de insecten te weren. Sommige huizen hebben groene lampen onder water geplaatst, deze trekken de vissen en Manatees aan en zo kun je ze beter zien.

De belangrijkste reden van ons bezoek aan Cape Coral: Sanibel Island. Daar rijden we de volgende ochtend naartoe voor een strandwandeling onder leiding van een bioloog. Sanibel Island staat bekend om de vele schelpen en vele verschillende soorten schelpen die je er kunt vinden. Het eiland is ook een plek waar veel zeeschildpadden hun eieren leggen. Deze plekken worden afgezet en met een soort gaas bedekt zodat mensen dit niet verstoren en zodat de vele coyotes die het eiland rijk is, de eieren niet kunnen eten. Na de strandwandeling gaan we op zoek naar mooie schelpen. Je moet er een beetje geluk mee hebben of 's ochtends vroeg al de stranden afstruinen. We nemen ook een niet al te verfrissende duik in het warme zeewater. Als we terug komen bij de auto geeft deze een temperatuur van 107 graden Fahrenheit (42 graden Celsius) aan. Typisch zo een 'laten we even stilstaan bij de man die de airco uitgevonden heeft' momentje. We struinen nog wat rond in de schelpenwinkeltjes en een antiekwinkel op het eiland en we rijden door naar Captiva Island waar we ons vergapen aan de prachtige huizen (en oprijlanen als we het huis niet kunnen zien). We voegen Sanibel en Captiva Island definitief toe aan ons 'toekomstige-droomvakanties-lijstje'.

De volgende dag gaan deze early birds, om vijf uur, alweer richting de eilanden voor wat strandjutten. We zijn niet de enige want er lopen al mensen met zaklampen op het strand voor eerste keus schelpen. Ondanks dat de regen met bakken naar beneden komt wagen we ons er toch op en net als we de moet op willen geven vinden we een klein stukje met heel veel nieuwe aangespoelde schelpen. Voldaan rijden we terug naar de AirBnB om wat slaap in te halen voordat we weer fris en fruitig richting Lovers Key rijden voor een middagje aan het strand.

Na een stranddagje in ‘Crystal River’, het inpakken van de koffers (dat overigens steeds een grotere uitdaging wordt) en het inleveren van de huurauto, is onze korte vakantie in Florida alweer voorbij en stappen we op het vliegtuig naar Canada. Onze laatste bestemming voordat we begin augustus weer naar huis gaan… Hier gaan we eerst naar een derde Workaway adresje en daarna voor de laatste weken naar Quebec-City. Hierover in ons volgende reisverhaal
meer!

Tim & Marielle

1. Doris van der Linden:
    23 juni 2019
    Wat vliegt de tijd zeg.
    Hier ben ik ook geweest en ooit wil ik terug
    Geniet er nog lekker van
  2. Cock:
    24 juni 2019
    Leuk om ter plekke te zien dat de VS eigenlijk bestaat uit allemaal verschillende staten.Elke staat zorgt weer voor andere indrukken. In Nederland,voor jullie nog ver weg,hebben we die verscheidenheid in het klein (Friezen.Brabanders enz ).Worden de koffers niet leger ? Of nemen jullie meer mee terug ?
    gr Cock en Jikke
  3. Harm:
    25 juni 2019
    Ziet er weer prachtig uit.
    Ben heel benieuwd naar Canada dat lijkt me qua weer iets aangenamer, al kan het er ook goed heet zijn natuurlijk.
  4. Jorine:
    1 juli 2019
    En zo maken jullie weer een hoop mee.. geniet van de laatste maand van jullie wereldreis, wat gaat de tijd snel!!
  5. Esther:
    11 juli 2019
    Hi Mariëlle en Tim! Ik liep hopeloos achter met het lezen van jullie reisverhalen, maar heb de schade nu, in de eerste vakantieweek, 'even' ingehaald. Het is ontzettend leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken. Sommige bestemmingen heb ik zelf ook ooit bezocht, die zijn nóg specialer omdat ik er zelf ook beelden en herinneringen aan heb.... zwijmel....
    En we gaan elkaar weer zien Mariëlle, zo heb ik gehoord! Superleuk, ik kijk er naar uit! Veel plezier nog!
  6. Tim Philippi:
    12 juli 2019
    Hoi Esther,
    Dankjewel! Ik kijk ernaar uit weer bij het KW1C aan de slag te gaan. Een hele fijne vakantie en tot eind augustus!