Naam:
865
Video’s:

Over ons

"One step at a time"

Onze passie voor reizen is iets dat wij al lang samen delen. Na onze vakantie in Australië vijf jaar geleden is het idee ontstaan om een wereldreis te maken; in ongeveer een jaar tijd zoveel mogelijk van de wereld zien. Stap voor stap is dit plan concreter geworden. Een jaar geleden hebben we een checklist gemaakt voor alle voorbereidingen die getroffen moesten worden: reisschema opstellen, informatie verzamelen, inentingen, verzekeringen en nog heel veel meer. En nu, vijf jaar na het ontstaan van dit idee, is het bijna zover!  De eerste vliegtickets en de treintickets zijn geboekt, banen zijn opgezegd.  We genieten nog even van alle voorpret en op 21 augustus beginnen we dan echt aan onze lang gedroomde reis rond de wereld.

Over onze reis

"Adventure is the best way to learn"

We beginnen onze reis in Moskou. Hier stappen we op de Transsiberië Express. Deze trein rijdt door zeven verschillende tijdszones van Moskou naar Bejing. Hier nemen we anderhalve maand de tijd voor. Onderwerg stappen we uit in Rusland en in het noorden van China en blijven we een maand in Mongolië. Vanaf het moment dat we begin oktober in Bejing uit de trein stappen, ligt alles open. We willen ons reisschema zo flexibel mogelijk houden en plannen dus zo weinig mogelijk vooruit. Wel hebben we uiteraard nagedacht over de landen waar we onze 'footprints' achter willen laten. Naast Rusland, China en Mongolië is dit in Indonesië, Nieuw-Zeeland, Chili, Peru, Ecuador, Verenigde Staten en Canada. We verwachten een jaar weg te blijven maar ook dit ligt niet vast.

"Travel with less to discover more"

Letterlijk en figuurlijk minder bagage zorgt voor een lichter en simpeler leven; ook op reis. Daarom reizen we alleen met een handbagage rugzak, een flinke stap buiten onze comfortzone en een uitdaging op zich. Naast alle uitdagingen die we onderweg tegen zullen komen, hopen we vooral te genieten, andere reizigers te ontmoeten en onszelf en andere culturen beter te leren kennen.

We houden je via deze blog graag op de hoogte van onze avonturen en vinden het leuk als je een reactie achterlaat.

Tim & Marielle

Bezochte landen

Wij hebben 26 landen (11%) bezocht:

Argentinië, Australië, België, Canada, Chili, China, Duitsland, Frankrijk, Hongkong, Indonesië, Italië, Kroatië, Luxemburg, Maleisië, Mongolië, Montenegro, Nederland, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk, Polen, Rusland, Spanje, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zwitserland.