Indonesië / Deel 1: Bali (Ubud)

12 november 2018 - Ubud, Indonesië

03-11-2018

We zijn goed aangekomen in Indonesië met onze dierbare 'handbagage', die inmiddels zwaarder weegt dan de toegestane zeven kilo en ook al wat uitgedijd is... Gelukkig kunnen we binnenkort de overtollige kilo's kwijt en mee naar Nederland geven aan de ouders van Tim :-) , die over anderhalve week ook hiernaartoe vliegen. We kijken ernaar uit tijd met hun door te brengen.

Onze eerste stop is Bali, een paar km bij Ubud vandaan. Onze eerste indruk: wat is het hier fantastisch!! Qua accomodaties gaat het weer de goede kant op: 'Kailash Homestay', betaalbare luxe kamers, twee kleine zwembaden, goed ontbijt en hele vriendelijke mensen die je met  alles willen helpen. Echt een aanrader!

Na de eerste dag op de scooter de omgeving verkend te hebben, wisten we: hier komen we nog vaak terug! Ook de rest van ons verblijf hebben we genoten en elke dag op de scooter rond getoerd: een makkelijk en goedkoop vervoermiddel op Bali en een prachtig uitzicht en welkom windje onderweg. We waren verbaasd over de vracht die hier op scooter vervoerd wordt, van hele gezinnen tot aan dode kippen.

We hadden erg uitgekeken naar het strand. Dus al snel reden we op de scooter daarnaar toe. Een uurtje rijden weliswaar maar dat maakt de beloning des te groter. Nu hebben we lang niet alle stranden op Bali gezien maar 'Virgin Beach' moet haast wel het mooiste strand zijn: wit strand, helderblauwe zee en (gelukkig nog) weinig toeristen. Wij hebben dit strand 'ontdekt' op een dag dat we eigenlijk van plan waren om naar de rijstvelden te gaan, toen op advies van een Australisch echtpaar toch aan een twee uur durende rit naar 'Amed Beach' begonnen. Maar bij Ahmed Beach zijn we nooit aangekomen want bij het stoplicht ontmoetten we een Indonesische man die andere plannen voor ons had. Hij reed voorop naar een 'Honey Bee Farm' in het binnenland waar we overheerlijke honing, thee en koffie geproefd hebben. Ook de beroemde millionaire 'Luwak Coffee'. De duurste koffie ter wereld die gemaakt wordt van de uitwerpselen van de Civet cat. Vervolgens adviseerde hij ons 'Tirta Gangga' te bezichtigen in de bergen, om vervolgens te relaxen op 'Virgin Beach'. En zo gezegd, zo gedaan!

Vanavond pakken we onze bagage weer in om morgen met de boot naar het eilandje 'Nusa Lembongan' varen. Op dit kleine eiland blijven we negen dagen en vervolgens gaan we weer terug naar Bali om daar nog ruim een week met de ouders van Tim te genieten van alles wat Bali te bieden heeft.

Tot ziens Bali!

1. Maarten:
    12 november 2018
    Super leuk verhaal weer! Bali is inderdaad prachtig en zit vol met vriendelijke behulpzame mensen, dat klinkt allemaal erg bekend! Fijn te lezen hoe jullie er zo van genieten!
    Maar vonden jullie de Luwak koffie lekker? (Wij vonden het maar moeilijk binnen te houden haha, maar dat komt misschien ook omdat wij vooraf een rondleiding kregen langs het “productie-proces” haha)
  2. Jorine:
    13 november 2018
    Wat een leuk verhaal weer. Wat grappig over die koffie, ik heb er wel eens van gehoord! Hoe smaakte het? Wat lief dat die meneer jullie op sleeptouw genomen heeft, zo kom je nog eens ergens. Maar dat is sowieso geen probleem bij jullie, al die mooie plekken waar jullie al zijn geweest!!