Indonesië / Deel 2: Nusa Lembongan

15 november 2018 - Nusa Lembongan, Indonesië

13-11-2018
De afgelopen acht dagen zijn we op Nusa Lembongan verbleven, een eilandje voor de kust van Bali. We kunnen nu zeggen dat we over land, zee en in de lucht gereisd hebben! We hebben genoten van ons verblijf en zijn het er unaniem over eens dat we de afgelopen week de mooiste plekken gezien hebben sinds het begin van onze wereldreis. Dus...ben je van plan om naar Bali te gaan? Sla dan vooral Nusa Lembongan niet over en breng met name een bezoek aan deze plekken:

Devil's Tears Bay
Deze plek vind je naast 'Dream Beach'. Immens hoge golven slaan tegen de kliffen op wat voor een fantastisch waterballet zorgt. Pas op, het is ook een gevaarlijke plek. Er zijn hier meerdere ongelukken gebeurd doordat mensen te dichtbij stonden voor een mooie, maar gewaagde selfie. Het was onze favoriete plek om naar de zonsondergang te kijken, dit zullen onze Instagram volgers ook wel gemerkt hebben.

Mangrove Bay
Een populaire activiteit op het eiland is snorkelen. Dus ook wij gingen een ochtendje met Captain Coconut op zijn boot mee om op vier verschillende plekken rondom Nusa Lembongan en Nusa Penida te snorkelen. We hebben zelfs vanaf de boot een groep dolfijnen gezien! Het koraalrif en de vissen in Mangrove Bay vonden we zo mooi dat we besloten daar nog een keer op eigen gelegenheid naartoe te gaan. Dus huurden we een snorkelsetje en gingen we vanaf het strand het water in. Avontuurlijker en qua geld voordeliger dan een georganiseerde tour met Captain Coconut. Het is ons zelfs gelukt een stukje te filmen onder water (verwacht geen HD kwaliteit), neem een kijkje bij onze video's!

Nusa Penida
Ook naar het mooie (en nog ongerepte) eiland Nusa Penida zijn uiteraard voldoende georganiseerde tours te boeken maar wij vinden het leuker (en betaalbaarder) om dit zelf te regelen. Het is vanaf de Yellow Bridge, dit is de verbinding tussen de eilanden Nusa Lembongan en Nusa Ceningan, nog geen halfuurtje varen naar Nusa Penida. Daar aangekomen hebben we een scooter gehuurd om vervolgens, met behulp van onze smartphone in combinatie met navigator Marielle achterop, een paar mooie plekjes te bezoeken: Kelingking Beach, Broken Beach en Angel Billabong. De kust is prachtig: hoge kliffen, ruig, witte stranden, helderblauw water. Om er te komen was een heel avontuur, de wegen (als je het wegen kan noemen) zijn echt heel erg slecht. Op de terugweg naar de haven begon er iets te rammelen aan de scooter dus we haalden dan ook opgelucht adem toen we weer op het strand stonden waar de boot vertrok terug naar Nusa Lembongan. Men is sowieso goed van vertrouwen voor wat betreft de scooter verhuur, je betaalt en kan zo weg rijden en hem op dezelfde plek weer terug zetten. Persoonlijke gegevens vragen ze niet naar en een rijbewijs is irrelevant.

'Newbro'
Voor surflessen is dit de place to be op Nusa Lembongan. Surfdude Tim heeft hier ook zijn eerste lessen genomen! Allereerst is één beginnersles om het eens uit te proberen. De eerste les was erg leuk en het lukte zelfs al om een paar keer te blijven staan op de surfplank op de golven. Ook hiervan zijn foto's te zien op Instagram. Al snel hebben we nog een paar lessen bijgeboekt. Tim heeft de smaak te pakken, dus wie weet waar hij nog meer gaat surfen tijdens onze reis. We houden jullie op de hoogte!

We gaan weer op weg naar naar Bali; Sanur deze keer, waar we Tim's ouders gaan ontmoeten. De 22ste vertrekken we naar een volgend continent: Oceanië, Nieuw Zeeland! Hier kijken we nu al erg naar uit.

Groetjes van Tim & Marielle

1. Sanneke:
    15 november 2018
    Super leuk om jullie verhalen lezen en vooral de hele mooie foto's te zien. Vooral de foto's van Bali zijn prachtig!
    Veel plezier met de ouders van Tim!

Groetjes uit het kouder wordende Dongen!
  2. Doris van der Linden:
    16 november 2018
    Wat een super mooie foto s
    Geniet er lekker van samen
  3. Rudi van Drunen:
    16 november 2018
    Hoi Mariëlle,

Wat zien jullie veel! Zo te zien gaat het goed met jullie en zijn jullie in een heel andere wereld. Geniet ervan en nog bedankt voor de cadeautjes!
  4. Suzan Mateijsen:
    18 november 2018
    Prachtig!!! ❤️
  5. Ron en Ineke:
    19 november 2018
    Hallo Marielle en Tim,
    Wat een prachtige video onder water.
    Bijzonder om jullie zo te kunnen volgen tijdens jullie wereldreis.
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag Tim.

groetjes uit Zoetermeer.