Indonesië / Deel 3: Bali (Sanur)

26 november 2018 - Sanur, Indonesië

Voordat de ouders van Tim arriveerden, hebben we de regio "Sanur" op Bali alvast 'voorverkend'. De nacht van hun aankomst voorspelde niet veel goeds: de regen kwam met bakken naar beneden, hevig onweer en zelfs een lichte trilling van een aardbeving 85 km verderop. Maar de rest van ons verblijf was voornamelijk zonovergoten, zodat we met vieren konden genieten van de zon, de zee, het strand en niet te vergeten het fantastische zwembad.

De dames waren regelmatig in de winkelstraten te spotten. Als het nog licht was gingen ze op pad, en pas als het donker was kwamen ze weer terug met de 'nodige' aankopen.

De laatste drie nachten kregen we een upgrade naar Beach Resort & Spa genaamd: "Griya Santrian". Hier hebben we Tim's verjaardag samen mogen vieren. De jarige mag natuurlijk kiezen hoe hij de dag door wil brengen, dus gingen we op weg naar het strand van "Seminyak", waar hij zich uit kon leven op zijn surfplank.

We hebben veel mooie herinneringen aan ons verblijf in Sanur met John en Coby: lunchen in de boomhut van "Captain Sparrow", de rijstvelden en mooie omgeving van "Ubud" , Indonesische dans bij zonsondergang, gezellige diners en de nodig 'Bintangs' (biertjes).

Twee keer op een dag lekker warm eten en zo min mogelijk inspanning vanwege het plakkerige weer zorgt deze keer letterlijk voor wat overtallige kilo's. Deze hopen we kwijt te raken op onze volgende bestemming: Nieuw-Zeeland. We huren daar voor drie maanden een auto. De eerste drie weken gaan we eindelijk onze handen weer eens uit de mouwen steken; we gaan een gepensioneerd echtpaar helpen met klusjes in en rond het huis in ruil voor kost en inwoning.

Donderdagavond 22 november vertrokken we met onze taxi "Gusdi" naar het vliegveld om de vlucht van 22:30 uur te pakken naar Sydney. Hier maakten we de transfer naar Auckland. Voor ons vertrek kregen we slecht nieuws door via de app: de vlucht van Sydney naar Auckland was geannuleerd! De budget airline Jetstar, waar we bij geboekt hadden, had onvoldoende personeel om de vlucht te laten vertrekken. We hebben nadien meer slechte verhalen gehoord over deze maatschappij en ons advies is dan ook om deze zo veel mogelijk te mijden. Kortom we hebben 12 uur extra op Sydney Airport moeten doorbrengen om vervolgens midden in de nacht aan te komen op Auckland Airport. Hier wacht ons het volgende probleem: de geboekte huurauto. Omdat we niet op de afgesproken tijd aanwezig konden zijn om de auto af te halen; gelden ineens andere prijzen.... We hebben dan ook vriendelijk bedankt bij de maatschappij Interrent ofwel Europecar en hebben via onze mobiele telefoons een andere aanbieder gecontracteerd: Scotties. Echter wel pas om 08:00 uur omdat men simpelweg nog niet open was; wederom een nachtje doorbrengen op de luchthaven. Uiteindelijk hebben we een auto kunnen huren en zijn we om 10:00 uur naar Athenree gereden; ons woon/werkadres voor de komende drie weken.

We keep you updated guys!

1. Jorine:
    26 november 2018
    Wat leuk dat jullie Tim zijn ouders gezien hebben. En natuurlijk gefeliciteerd, oops helemaal vergeten. Een hoop extra ‘onnodige wachtuurtjes’ dus voor jullie. Maar het wordt vast en zeker goed gemaakt. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring bij het oudere echtpaar, zij hebben ook vast nog tips voor jullie!!
  2. Arno Dusschooten:
    27 november 2018
    Spannend verhaal. Goed dat je ook op zo'n reis je creativiteit kunt gebruiken als het ergens mis loopt/niet gaat zoals gepland. Zo te lezen gaan jullie in ieder geval relaxed met de tijd om................ 24 november was hier op een zaterdag :-)
  3. Harm:
    6 december 2018
    Jetstar??? Ge mot Brownstar hebben jonguhhh, jij weet toch!!!